5 kilos boll + Anna = Ingen bra kombination

Det är jobbigt med mycket plugg att hålla koll på. Komma i tid, skriva ner prov till rätt dag och att vara aktiv på varje lektion. I' m sick of it! Tur att jag har världens sötnosvänner i klassen! Annars skulle jag döööö av trötthet.
Kaffe på rasterna blir det förstås. Hatar också att efter skolan ta bussen och inte få en sittplats.
Det händer i och för dig inte så jätte ofta men det hände idag. Jag fick värk i benen - bra eller dåligt? Ont i alla fall.
Men skolans idrottslektioner ska jag inte klaga på. Det som jag brukar tycka vara lite jobbigt. Killar som trampar på än, tacklar än och sedan ligger man livlös på golvet bredvid alla andra tjejer. Ingen höjdare. Jag hade otur på gårdagens idrott. INGET ont om idrottslektionen men jag hade otur, som vanligt. Vi körde olika stationer där en station var att ligga ner på golvet och kasta en boll lika stor som en basketboll upp ovanför ansiktet och ta emot den. Jag kastade upp 5 kilos bollen ovanför ansiktet enligt instruktion. Men mina muskler tog i lite för mycket att bollen flög upp i en jävlans fart förstås i en jävlans fart ner också. Då var inte mina muskler helt 100 på att ta emot bollen så jag fick bollen på näsan. Inte helt 5kiloAJ eftersom jag fortfarande tog emot lite med händerna, men väldigt ont gjorde det i alla fall! Usch. Roligt värre! Undrar om min näsa är sned? Fick två blåmärken på näsbenet, tack gode gud för smink. Fast lite ballt är det med blåmärken! Dock inte värt smärtan. Nej nu ska jag inte klaga mer. Snart är ju despretH!! Ska fixa lite soffsnacks innan, så seeya!

//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0